Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11612/3852
Authors: | Ribeiro, Joel César Aires |
metadata.dc.contributor.advisor: | Asevedo, Marcial de |
Title: | Não era uma vez...: processos de criação de uma narrativa cênica-pedagogica na (des)construção de si mesmo |
Keywords: | Diário de Bordo;Montagem;Teatro |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universidade Federal do Tocantins |
Citation: | Ribeiro, Joel César Aires. Não era uma vez...: processos de criação de uma narrativa cênica-pedagogica na (des)construção de si mesmo. 26 f. Monografia (Graduação). Curso de Licenciatura em Teatro. Universidade Federal do Tocantins. Palmas, 2021. |
metadata.dc.description.resumo: | O artigo tem como finalidade relatar o processo de criação da montagem teatral: Não era uma vez: Uma fábula triste dentro de uma festa; pelo grupo amador COSTARTE, dirigidos pelo Mestre Marcial de Asevedo em 2019, na Universidade Federal do Tocantins – Campus Palmas. A partir do diário de bordo do autor deste artigo, traçando as narrativas do processo de preparação dos atores, a construção dos personagens, cenário e figurino. Trazendo, também para a produção deste artigo, pesquisas a partir dos diálogos entre o diretor e - (parte) - do elenco; apontamentos das referências utilizadas pelo grupo para a realização do processo criativo na montagem, buscando, também, compreender os desdobramentos acerca da comunicação dos atores durante o espetáculo, sendo esses os pontos centrais para a realização- concretização do espetáculo. |
Abstract: | The article aims to report the process of creating the theatrical production: It was not once: A fable within a party; by the amateur group COSTARTE, directed by Marcial de Asevedo in 2019, at the Federal University of Tocantins – Campus Palmas. From the onboard diary of the author of this article, tracing the narratives of the preparation process of t he actors, the construction of the characters, scenery and costumes. Bringing, also to the pro duction of this article, research esplanades from the dialogues between the director and (par t)of the cast; study of the references used by the group for the realization of the creative pro cess in the assembly, also seeking to understand the unfolding about communication of actors and during the show, these being the central points for the realizationrealization of the show. |
URI: | http://hdl.handle.net/11612/3852 |
Appears in Collections: | Teatro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Monografia JOEL CÉSAR AIRES RIBEIRO.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.